perjantai 26. marraskuuta 2010

Kuka näkee hepan?

Pikkusiskon yksisarvi-paita edistyy mutta hieman hitaasti ja nyt se on jumissa. Missä yksisarviset piileksii ??? Taitaa mennä purkuun, pitää ostaa joku toinen pohjaväri. Ehkä joku vaalea kerman värien pohja toisi noi hepat esiin hieman paremmin. Tympii, mutta ei muuta kun purra kasaan ja sisulla neuloa noi pollet uudestaan.

Here’s the latest update of Little Sisters Unicorn sweater, slow progress and now no progress at all. Where’s the Unicorns??? I’ll have to frog. And buy a new color. Maybe some cream-color behind should show those horses a little better. I’ll hate to frog but I’ll guess I’ll have to do it and then re-knit with the help of the famous finish sisu.

4 kommenttia:

LenaL kirjoitti...

God morgon! Vilken energi så här på morgonkulan, jag är verkligen imponerad!

Såna härliga färger i tröjan, men jag ser ju också att enhörningarna inte kommer till sin rätt. Då blir man inte glad. Men den är ju så läcker, har tänkt göra en sån till vår Poppy när hon blir lite större, tror mönstret börjar vid 2 års ålder om jag inte missminner mej. För det är väl Sandness mönster? Påminner i alla fall väldigt mycket om det.

Nej, nu får det vara färdigtittat här för denna gången, ska till NÄL för lite mysig samvaro några timmar. Annars hade jag nog inte varit uppe så här i ottan :-)

Hanne kirjoitti...

Hej Lena

Visst är det en Sandnes mönster, du får gärna låna häftet om du vill, det finns många roliga mönster till små och stora killar också. Lite grining är det ju att repa upp men det är ju inte kul att lägga ner en massa möda på nåt som i slutändan blir nån lila/cerise röra.

LenaL kirjoitti...

Tusen tack för erbjudandet, men jag har det häftet. Det är som du säger en hel del läckerheter där, har gjort brandbilströjan till Alex.

Ha det så gott, hoppas att i alla fall en del av er har jättekul i snön!

LenaL kirjoitti...

Oj visst ja, nu kom jag på att jag aldrig länkade till mössmönstret från Drops, hade ju tänkt det! Men hur som helst är det nr 0-687 och det fungerade alldeles lysande. Använde Merino Extra Fine.

Ha det så gott!