sunnuntai 28. helmikuuta 2010

Ruma, ruma, tosi ruma

Tammikuun tilkku on neulottu ja se on tosi ruma. Pitäisikö vielä tehdä toinenkin??? Onko malli itsestään ruma vai onko väri väärä vai onko mahdollisesti niin että harmaa väri sopii erityisen huonosti tähän maliin?

The Janyary square is finished and it is truly ugly, and I need to knit one more… I wonder if it is the square itself that is ugly or if the color is wrong or could it be so that the grey color is a very unfortunate choice for this pattern?


Malli/pattern: Wool and Woolen Collectibles 12 Month Afgan January square (ravelry)
Lanka/yarn: DROPS Alaska (107 gr)
Feelis: Neljä kirjainta riitää R-U-M-A. Four letters is enough U-G-L-Y

Suunniteltiin pikkusiskon kanssa minkälainen tehdää hello Kitty-piposta. Siitä taitaa tulla värikäs

Little Sister and I was designing a Hello Kitty cap to her. That one will be colourful…

3 kommenttia:

LenaL kirjoitti...

Ååååhhh vad läcker den mössan kommer att bli! Som en liten bakelse på en prinsessa - ja, om man nu kan uttrycka sej så. Men du förstår nog vad jag menar.

Filtrutan är inte ful ...! Lite grå kanske, men lussekatterna är jättesnygga.

Ha det så jättegott!

Hanne kirjoitti...

Hej Lena

tack för dom värmande orden om den grå rutan. I de tidigare rutorna har jag tyckt att den grå var jättesnygg, men denna med en ohemula mängd blobbar som, jag lovar, ungarna komemr attgöra sitt bsäta för att slits loss för att se hur de sitter fast.

Vad gäller mössan så har det nog aldrig varit ett sånt tryck på nåt jag stickat, för så fort jag varit sysslolös har någon, jag säger inte vem, frågar: Ska inte mamma sticka nu? Jag kan av slöja en sak om den, denm kommer att blir såå grisskär att det liknar inget jag någonsin tidigare gjort.

LenaL kirjoitti...

Det blir säkert helt underbart!Ser verkligen fram emot att få skåda den i färdigt skick. Men visst är det himla kul att de vet vad de vill ha, även om smakerna ibland kan gå isär.

Vår Alex är helt besatt av starka färger och i höstas när jag var över hos dem skulle vi ut och köpa nya gummistövlar. Ett par zebrarandiga tyckte söta Mor och jag var trevliga, men Alex konstaterade att de var "too girlish" och ville istället ha ett par illrosa! Girlish var uppenbarligen synonymt med trist, tråkigt och ingenting för en riktig karl! Vad han fått det där med flickaktigt ifrån är i och för sig en gåta, nån kompis hade väl lärt honom det hemska med det.