maanantai 12. tammikuuta 2009

Mummon sukka on parempi kuin mamman.....

Kerronpa teille tarun Tosi Tärkeistä sukista.

Isovelin lempiväri on oranssi.... Sain päähäni että ilohdutan isoveljeä ja neulon hänelle oranssit villasukat. Että lukija ymmärtäisi tän aateen suuruden haluaisin vain mainita että olen elämässäni neulonut yhdet sukat, äitini ohjauksen alla ja siintä on varmasti kulunut noin 25 v....

Sukkamallia ei tietenkään ollut mutta sain tän idean; että netistä varmasti voisi löytää jonkunlaisen sukkaohjeen. On ehkä myös tunnustettava että vaikka olen inssinööri ammatiltani ja käytän tietokonetta päivittäin töissäni en ole ollut koviinkaan kiinostunut sen käytöstä. Joka kerta kun olen istahtanut sen ääreen minulla on ollut jotain "asiaa" lippujen tilaaminen tai osotteen haku tai muuta sellaista "hyödyllistä".... No ei muuta kuin tietokoneen ääreen ja hain Googlesta "raggsocka" ja arvatkaa mitä.

LÖYSIN NEULEBLOGIT!

Oli kun olisi avannut oven uuteen maailmaa. Ja nyt tulee tosi nolo tunnustus. Minulle villasukat ovat ollet harmaat perussukat jossa varsi on 2 o, 2 n ja kantapää vahvistettu. Tietysti joskus varsi oli raidallinen mutta usein se oli harmaa. Koska villauskka lanka kuulemma oli harmaata.... (taisi muttten olla se harmaus mikä teki että sukkia ei tullut sen enemmän neulottua). Löysin netistä vaikka mikälasia sukkia, värikäitä, kuviollisia, ohuita, paksuja, palmikoitten kanssa, pitsineulesukkia. Ploing! Silloin ymmärsin kuinka yksinkertainen olin ollut.

Löysin kuitenkin perussukan mallin ja neuloin isoveljelle sukat. Tosi ylpeänä annoin Nämä Sukat Jotka Mullistivat Koko Maailmani poikaselle ja hän veti ne nopeasti jalkaa ja yhtä nopeasti pois. Sitten hän ojensi ne minulle ja sanoi 5-voutiaan vakavuudella: Sovitaanko niin että mummo kutoo parempia sukkia....

Malli: perusmalli
Lanka: DROPS Garnstudio Karisma
Feelis: On tainut olla mieleiset ainaskin ne ovat ollut kovasti käytössä.

Tietääkö muuten kukaan mitekän kuvia voi käänellä tää kuva kääntyi matkan varrella.

Ei kommentteja: