maanantai 23. maaliskuuta 2009

Johtolanka 2 valmis!


Hartiahuivi edistyy tosi hitaasti. Toi helmineule vie aikaa mutta on siinä mielessä kiva että on aika helppo seurata mallia. Seuraavat johtolangat ovat pelkää pitsineuletta, arvaan että joudun laskemaan silmukoita silmukkamerkkien välistä koko ajan.

Ikävä kyllä en pidä aikatauluani, toisin sanoin saan alkaa neuloa tosi työllä että saan tämän toukokuuksi valmiiksi. Kyllä mielelläni neuloisinkin jos ei vaan olisi niin paljon muuta tekemistä kuten esimerkiksi kaksi mekkoa ja liivi joka pitäisi saada ommeltua.

Entäs ne hämis tumput… yksi on päätellyt ja valmis toisen teen valmiiksi tänä iltana!

4 kommenttia:

LenaL kirjoitti...

Vad den har växt! Den ser ut att bli helt fantastisk, men vilket tålamod med alla dessa pärlor! Tror aldrig jag hade klarat av det.

Hanne kirjoitti...

Klart att du klarar av det, det är inte svårt, tar bara tid... och det har jag ont. 4 ledtrådar kvar och den 2:e maj ska denna pryda mina axlar på ett bröllop

LenaL kirjoitti...

Ah... ledtrådar! Är det en s k mysteriestickning? Så spännande, då vet du inte själv riktigt vad det blir av den? Har gjort ett par sådana, himla kul faktiskt.

Ha det så jättegott!

Hanne kirjoitti...

Det är en mysteriestickning men jag vet faktiskt hur den blir. Jag är nog inte den typen som vågar sig på en mysteriestickning i blindo eftersom min tid för handarbete är så begränsad så vill jag inte ge mig på att sticka något som jag inte är säker på att jag gillar. Jag var på jakt efter en speciell schal i höstas och skrev in mig på massor med olika mysterier och hittade denna som är Georgina Bow Longsdons Mystery stole 4. Jag fastande direkt för pärlmotivet och såg hur snyggt pärlorna skulle matcha den gröna thaisidenklänningen som jag inte börjat sy på än... men varför bekymra sig, det är ju en månad kvar till maj.